torsdag 8. januar 2009

Uvedkommende på besøk

Sitter hjemme i stua nå, og tenker på hva jeg skal blogge om i dag. Jeg ser i taket og lar tankene strømme på. Og der, midt i vindus karmen sitter en DIGER edderkopp og bare titter ned på meg. Jeg blir skrekkslagen, tørr ikke bevege meg og frykter for livet mitt. Hvordan i alle dager har denne skapningen klart å komme seg inn til meg? Jeg har ikke invitert den inn altså, av den enkle grunn at jeg syns den ikke er så spesielt hyggelig å være sammen med.

Ellers har jeg brukt jula til å tenke litt på utdannelse. Har jo hele tiden tenkt at det er førskolelærer jeg vil bli, og det er nok den utdannelsen jeg ender på i første omgang. Men det nye som har kommet over meg er at jeg kunne tenke meg etterutdannelse som spesialpedagog. Har begynt se hvor masse positivt man kan bidra med i hverdagen til barn som trenger det lille ekstra. Tror muligheten til å jobbe så tett med enkeltbarn vil være en utrolig erfaring å ha med seg, i tillegg til at jeg tror jeg kommer til å sette større pris på sånn type jobb enn jobb i avdeling i barnehage. Og om man velger etterutdannelse som spesialpedagog har jeg jo muligheten til å falle tilbake som "vanlig" pedagog dersom jeg skulle ønske det også. Tror mulighetene åpner seg for meg om jeg gjør det på den måten :) Så glad for å ha kommet frem til det, for tanken på å være styrer eller pedagogisk leder har liksom aldri vært en tanke jeg har slått meg til ro med!

0 kommentarer: