onsdag 7. januar 2009

Hege årsrapporterer fjoråret

Nå dukker den ene årsrapporten opp etter den andre i bloggene rundt omkring her, så jeg kan vel ikke være noe dårligere jeg. Derfor kommer mitt 2008 i A-Å her:

A - Asker håndball fikk mye av min fritid i første halvdel av 2008. Jeg spilte på askers damelag i 2. Divisjon, men valgte å gi meg til sommeren av flere grunner. Savnet frikveldene, og i tillegg merket jeg at knærne mine ikke tålte det mer. Var virkelig ikke verdt en operasjon…

BBjørnar er kjæresten/samboeren min. I august hadde vi vært kjæresten i 3 år, men dagen fikk forbigå i stillhet.

Barnehagen jeg jobber i er den beste barnehagen som fins! Jeg har en toppers jobb og stortrivs der!

COpel Corsa’n som jeg forguder over alt på jord. Den lille blå bilen min er som en drøm for meg. Jeg storkoser meg når jeg er ute å kjører i den, men det siste året har den blitt fryktelig gammel. Den er lite glad i kulde så pleies ekstra godt med kjærlighet nå om vinteren.

DDobbeltsenga mi tilbringer jeg mange av døgnets timer i. Ikke bare når jeg skal sove, men velger ofte å ta med meg pcen i senga på kveldstid for å få litt fred og ro til å skravle med gode venner, eller blogger.

E Elefanter fikk jeg for første gang møte på nært hold i juli. Det var svære dyr, og kan ikke skryte av at de var spesielt festlige å tilbring tid sammen med. Hadde to rideturer på elefant i løpet av Thailandsoppholdet, og vil si at det er min dose for resten av livet.

FFugleangsten min har også vært med meg i 2008. Den har ikke blitt noe bedre i det hele tatt, men jeg er ganske stolt over å si at jeg faktisk har hatt en fugl på hånda uten å få helt panikk. Men var veldig opptatt av å puste godt og riktig, og var veldig glad for at fuglen ikke flakse med fjæra sine.

GGjøvik er stedet hvor jeg ble født og bodde i fire år før vi flytta til Lier. Har ikke tilbrakt så masse tid på Gjøvik men i april var jeg der en hel helg og spilte håndball. Det var litt morsomt at vi bodde på det hotellet mamma jobba på når vi bodde på Gjøvik.

H Hege er navnet mitt, som jeg egentlig aldri har vært spesielt glad i. Har liksom følt at det er litt ut av sin tid, og at det ikke er så vanlig at noen i mitt årstall heter Hege. Men begynner venne meg til navnet, og syns det er et veldig greit og lett navn, og ikke mist kort ;)

I Ikke bagasje preget Stockholmsturen vår i september. Utrolig kjedelig å tilbringe en helg i Stockholm uten noen personlige eiendeler. Men på den positive siden hadde vi begge europeiske reiseforsikringer noe jeg vil anbefale alle på det sterkeste. Vi fikk handle klær der borte og fikk fint tilbake pengene for det. Helt topp!

Ida er en del av unge mødre gjengen, når hun har tid. Har vært mer sammen i løpet av 2008 enn tidligere år, men tror vi fint kan øke mengden møter at det blir alt for masse. Takker for en fin tur til Hadeland sammen føre jul også J

JJohanne har alltid vært et navn jeg har likt så utrolig godt. Mamma har dette navnet som sitt mellomnavn, og når jeg var liten jente drømte jeg om at jeg også hadde så fint navn, så jeg ”jugde” på meg det navnet som mitt mellomnavn også. Mamma har fått navnet etter sin tante Johanna, og jeg har bestemt meg for at om jeg noen gang selv blir mamma til ei lite jente skal hun hete Johanne.

K Kine var en av mine beste venninner når hun bodde i Lier og vi gikk på skole sammen. Vi tilbrakte mange kvelder sammen foran tven og bare skravlet. Kine bor i Lakselv sammen med Kennethen og Theodoren sin. Kine har nok fått mange rare spørsmål de siste mnd. Har på mange måte vært min lille eksperthjelp, og har vært med meg i både oppturene og nedturene mine.

Kjøleskap har vært i tankene mine i jula. Rett føre jul tok kjøleskapet vårt kvelden… L Men ønsker å rette en takk til de som gjorde kjøleskap-kjøp til en mulig ting selv om økonomien ikke helt var til stede. Ett splitter nytt Boch skap pynter sååå fint opp på kjøkkenet vårt.

L lap topen til Bjørnar har jeg brukt flittig. Har faktisk klart å slite ut to stykker som vi har måtte sende i retur pga svart skjerm. Håper jeg snart får kjøpt meg min egen lille. Må bare finne ut hva slags jeg vi ha først!

Lønningsdag er den beste dagen i måneden!

M Mamma er en person som betyr mer og mer for meg. Vi hadde egentlig aldri spesielt god kontakt når jeg var mindre, men det siste året føler jeg at vi virkelig har kommet inn på hverandre. Godt at mamma skjønner hva jeg tenker og føler uten at jeg trenger bruke så mange ord….

Martelene er ei god venninne fra ungdomsskolen som jeg dessverre har sett alt for lite i 2008,og jeg har kjempedårlig samvittighet for det… Skal virkelig ta med sammen og få møtt henne mer i 2009.

Malin var reisekompisen til Thailand. Vi hadde en kjempefin tur sammen.

Monica kusine og jeg får bedre og bedre kontakt etter som årene går. Og jeg er kjempeglad for at vi endelig har blitt bedre kjent. Du er en av de jeg kan prate med absolutt alt om, så tusen takk. Takk også for alle slektsforskningskveldene våre ;)

N Nina er ei håndballvenninne, som er forlova med Eskilen sin. Og jeg gleder meg masse til de skal gifte seg. Jeg var en av de første som var så heldig å få vite om forlovelsen, og det var ekstra arti.

O omgangssyke fikk jeg for første gang I mitt liv I juni 2008. Har levd livet vel uvitende om shiten frem til da, men har i gjengjeld hatt det to ganger i løpet av året.

P Prøysen har diktet mange fine sanger som jeg har vokst opp med. Mange av tekstene var i lang tid glemt, men når jeg var i Thailand i juli sang Malin og jeg masse på disse sangene. Har i ettertid lastet de ned, og lagd en cd med Prøysen-viser som jeg har med meg i bilen min.

Pappa og meg har alltid hatt et ganske merkelig forhold til hverandre. Sikkert mye fordi vi er såpass like. Tror vi har alt for lik personlighet og at det derfor går skreiv ganske mange ganger. Men når vi er venner, er vi ofte gode venner...

Q

R Renate storesøster tar alltid så godt vare på meg. Det har hun alltid gjort. Hun sender fine meldinger hvor hun lurer på hvordan ting står til. Hun ber meg dukke opp på skype bare for å si hei, selv om hun egentlig skal ned i vaskekjelleren. Renate bor i Sverige, men vi har fått sett hverandre mer i 2008 enn hva vi gjorde i 2007 (tror jeg da…) Er hyggelig når dere kommer hjem på besøk, når dere dukker opp på jobben på overraskelsesbesøk, blir med på rideturer osv osv….

S Sandra ble jeg først kjent med på ungdomsskolen I Sylling. Vi hadde ikke spesielt mye kontakt når vi gikk på ungdomsskolen, men har det siste halve året fått kjempegod kontakt med hverandre. Hun har vært en utrolig støtte for meg med alt jeg har vært igjennom de siste mnd, noe jeg setter kjempepris på. (Du er en kjempetopp venninne)

Søtsaker er noe jeg er ekstremt god på å innta. Mange sperrer nok opp øynene over hvor masse søtsaker jeg til tider putter i meg, men jeg rett og slett ELSKER det :)

TThailand var året feriemål. Jeg var i Thailand i 4 uker å opplevde masse spennende. Vi reiste rundt omkring i landet, men hovedreisemålene var Koh Samui og Bangkok. Var kjempeheldige med været og hadde en kjempefin mnd der nede som ga mange fine minner.

U Unge mødre-kveldene er ukas høydepunkt og samler jentene hos Sandra hver tirsdag

V Visdomstennene mine har meldt sin ankomst for alvor I 2008. Den ene visdomstanna har til og med fått meg en tur til tannlegen, noe jeg ellers ikke er spesielt glad i. Men trenger heldigvis ikke fjerne noen av de, i allefall ikke enda.

W - www.husetpaaprerien.blogspot.com er bloggen min som jeg startet i august 2008. Har blitt en del innlegg her på bloggen, og er en veldig fin fritidssyssel.

X

Y Yoghurt av typen apeyoghurt kjøper jeg Ganske så ofte. Barna på jobben mobber meg nesten litt, fordi jeg spiser barneyoghurt, men jeg syns apeyoghurten er spesielt god, og er ikke glad i klumper som ofte er i andre yoghurter.

ZZita er stedet hvor vi inntar søndagsmiddagene noen ganger i løpet av året. De har den beste burgeren som kan kjøpes noe sted. Et lite tips, be om den store manndomsprøven neste gang du er der ;)

Æ

Ø

Å

Skulle egentlig laste ned litt bilder også til innlegget, men var litt tull med bildegreiene her på bloggen i dag gitt...

0 kommentarer: