tirsdag 20. januar 2009

En dag i bakken


Bjørnar og jeg dro ned i Aronsbakken i Drammen
i går etter jobb og middag. Jeg har lenge snakket om
at jeg kunne tenke meg å prøve snowboard,
så vi har egentlig ventet litt på at det skulle komme
litt snø, sånn at jeg ikke ble gul og blå av knall
og fall. Vi leide hvert vårt brett, kjøpte kveldskort
i bakken, og satte avsted oppover heisen.


Jeg var ganske så spent, ganske så nervøs, og angret
allerede før jeg fikk prøvd. Jeg møtte snøen
ikke bare en eller to ganger, tror vel at jeg
datt nærmere 50(!) ganger på 4 turer....
Ble flinkere og flinkere for hver gang, og kjørte faktisk
to turer alene etter Bjørnar ga seg!



Dette ga mersmak, kommer nok til å prøve en tur
igjen om ikke så lenge. Og etterhvert
må jeg vel kanskje kjøpe meg ett eget brett.
Blir litt dyrt å leie i lengden.




Må innrømme at jeg bare har hatt brett under
beina noen få timer tidligere - for 5 eller 6 år siden.
Så ferdighetene er ikke til å skryte av


2 kommentarer:

ET sa...

Jeg fikk meg snowboard til jul! Det er gøy!!! Jeg vil helst i bakken hver dag nå. Dumt det er dyrt! Og at folk er på jobb eller skole på dagen og ikke kan være med meg :-P

Hege sa...

Ja, jeg må prøve meg igjen i helgen tror jeg :)
Ett par ganger i mnd får være mitt mål. Men må iallefall kjøpe meg eget, for å leie hver gang blir bare dumt...