mandag 23. februar 2009

Mine tanker....


Hvem er jeg, hva tenker andre om meg?
Hva vil de tro, dersom atte hvis jeg kanskje fant på å...?
Hva om jeg sier det, hva tenker de da?


Ja, dette er noe jeg OFTE tenker.
Jeg har alltid slitt med selvtillit.
Har aldri hatt troen på meg selv,
redd for andres tanker om meg som person.
Redd for å kle meg i feil klær,
fordi jeg en dag ville kunne få slengt noe tilbake om det.
Redd for alle andres inntrykk.
Ikke hatt troen på meg selv.
Alltid latt meg styre av andres valg,
andres tanker og meninger.
Vet også at dette preger meg mye fortsatt.
I en alder av 21 år klarer jeg ikke å la det være,
selvom jeg er fullstendig klar over at det er så
utrolig dumt,
så utrolig unødvendig.
Om jeg sier ting, angrer jeg alltid bare noen sekunder etterpå.
Var det riktig av meg å si det.
Sa jeg noe feil?
Hva tenker han/hun om meg, fordi jeg sa nettopp det jeg sa.
Ja- man kan bli tullete av mindre.. :(
Jeg er alltid så redd for å skuffe noen,
men hvem er jeg egentlig redd for å skuffe.
Er vel mest meg selv,
redd for å ikke leve opp til mine egne krav.
Har alltid vært så redd for å bli kjent med nye mennesker.
Store forsamlinger er det aller verste.
I allefall når jeg må åpne munnen og si noe.
Hvorfor må jeg være så opptatt av dette.
Hvorfor kan jeg ikke slippe meg løs,
la meg si det som faller meg inn.
La meg være den jeg egentlig er....

1 kommentarer:

maiken sa...

du er deg, og det er flott :)