torsdag 5. februar 2009

Bolle i ovnen....?

Jeg har prøvd meg på hjemmebakst igjen i
dag etter ett noe mislykka forsøk
for ei uke siden...
Denne gangen sto boller på planene,
etter vi hadde boller hos
Sandra på tirsdagen :)
Det ga mersmak, og jeg satt deigen
med virkelig sjel.
Men denne gangen gikk det også skeis.
Jeg klarer virkelig ikke gjærbakst.
Deigen ville ikke heve, og det ble steinharde
boller som var helt råe... :(
Snakk om nedtur.
Nå har Bjørnar instruert meg med
hvor varmt vann man egentlig skal ha
når man skal ha gjær i deigen.
Så da får vi se hvordan det går neste gang.
MÅ nok pent prøve igjen i morgen jeg gitt...
Ellers er det ikke så masse nytt om dagen.
Har ikke så masse overskudd, så jeg
tilbringer mesteparten av fritiden min
på sofaen..
Om det hjelper noe vites ikke, men er i allefall
fint for egen selvfølelse

0 kommentarer: