søndag 15. februar 2009

En snowboarder blir til...




Jeg droppet Norefjellstur i går, men klarte overtale Bjørnar til en tur ned i aronsbakken i dag:)
Jeg har jo fått snowboard - dilla, må jo bruke detta brettet mitt når jeg først har kjøpt meg det.
Bjørnar står jo på telemarkski, så jeg må stå for prøving og feiling på egenhånd. Blir noen knall og fall, og nå har jeg endelig lært meg å komme opp å stå igjen. :)
I dag har hovedfokuset vært å få til "tå-spiss-svingen" og øvelse gjør mester. På slutten av dagen klarte jeg noe som lignet tåspissving i allefall. Dog på tilnærmet flatt underlag, men det viktigste er vel å få det til, så får underlaget komme etterhvert! Ser for meg at jeg blir en racer når jeg først klarer få det til på onkli.

Ser for meg at jeg trenger noen timer til før jeg blir ekspert, men må si at jeg har hatt en ekstrem forbedring fra første turen jeg hadde for en måneds tid siden. Dette var jo min tredje tur i bakken, så man kan vel ikke forvente all verden.
Det viktigste er at jeg syns det er gøy å holde på, at jeg ikke gråter i toppen av bakken, og at jeg ikke gir opp. Slalom kunnskapene mine er jo ikke å skryte av, så derfor ble skiene satt bort til fordel for brett. Har snakket om å dra en tur til Voss i løpet av vinterferien, får se om vi får til det, da blir i allefall skitøy og snowboardet med :D

filmer fra turen kommer her:







4 kommentarer:

ET sa...

Vi kommer til å bli så flinke! ;-)

Hege sa...

Ja, det håper jeg virkelig. I allefall når jeg ofrer kroppen min på den derre måten

Jeanette.. sa...

Hihi.. Så søt du er når du ploger deg nedover bakken :P

Hege sa...

Liker spesielt godt filmen når jeg rett og slett "flakser" med armene ;)