søndag 8. februar 2009

Barnesanger

Ja, man preges av hva man jobber med.
Jeg bruker i dag søndagskvelden på å lete
frem sangtekster og bilder jeg kan bruke i samlingsstund
MEN, jeg stoppet plutselig litt opp.
Følte at alle barnesangene er gamle og oppbrukte.
Jeg trenger nye ideer.
Nye sanger.
Nye bevegelser.
Ny giv - rett og slett.
Det er jo de gode gamle som
- bæ bæ lille lam
- lille Petter edderkopp
-Mikkel Rev
ja, you name it...
Så nå vil jeg derfor ha DIN hjelp!
Kan du en barnesang som kanskje ikke er så kjent
utover i Norges land,
er du personen jeg søker :)
Så skriv derfor en kommentar til innlegget der
du deler din fantastiske sang,
og du vil få heder og ære av meg...

6 kommentarer:

LilleLilo sa...

Vi synger om Krokodille, slimete slange, øren på flukt, haren, reven og en gæren elefant... la la la la la la la:P også imiterer du bevegelser til dyrene:P haha

Hege sa...

Du må lære meg...?!?!

Silje Jeanette sa...

Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat, fordi jg bor hos, fordi jg bor hos, de er så gjerrige SÅ, de gir meg sild hver eneste dag, mn d vil jg ikke ha, for jg vil heller, ja mye heller ha coka cola og is!

Med bevegelser såklart ;)

Silje Jeanette sa...

Og så har man jo Bukkene bruse som fenger mange :p

ET sa...

Nyss så møtte jeg en krokkodill, som kjørte rundt i en bil. Han var så tykk og fet, og spilte på trompet.
Men bilen var så trang, og halen var så lang at den fikk ligge på et lite lasteplan.

En tiger er for diger,en flodhest er for brei. En mus er for liten, en løve er ikke grei. Vi har ikke vann til å kjøpe en sel. Nå vet jeg hva vi gjør, vi kjøper en kamel!

Å, hvor er vi nå? Vi sitter og rir på kamelen Klara, da må vi da være så midt i Sahara. Oraka bora-bora, oraka bora-bora. Jada jada ja.

(begge to er med bevegelse)

Og ja, jeg vet at jeg i teorien er litt for stor for Kaptein Sabeltann, men han er den udiskutable kongen med utrolig mange fengende sanger! :-)

Hege sa...

Eli Trine, den må du lære meg..
Hmmm.. du får synge den og sende meg på mobilen eller noe da veit du ;) Hehe