søndag 29. november 2009

Tenker endel på..

navn om dagen såklart.
Lillemann i magen må jo få et navn verdig,
og derfor går all døtid med til å tenke ut HVA han skal hete.
Jeg er vel i overkant litt mer engasjert enn hva
Bjørnar er, men tror også han er enig i at vi må finne et navn snart!
Men når jeg sitter og ser og "forsker" på guttenavn ser jeg at det
er så mange navn med ulike skrivemåter.
Hvilken skrivemåte er den fineste/ den rette skrivemåten?
Er det smak og behag som avgjør,
eller ville det f.eks vært rart om vi valgte TOMAS i steden for THOMAS?
Eller HÅVAR i steden for HÅVARD ?
Skriver man KRISTIAN eller CHRISTIAN?
Eller KASPER / CASPER?
(Uten å si at det er noen av disse navnene vi tenker spesielt på,
er bare navn jeg tilfeldigvis kom over med ulike skrivemåter )
Tror ikke jeg har lyst til å offentliggjøre favorittnavnene
her på bloggen på enda en stund,
for det er så fort gjort at man forandrer meninger.
Men hva tenker dere om litt "annerledes" og nytenkende
måte å skrive navn på?
Kom gjerne med deres meninger

6 kommentarer:

Sandra sa...

Jeg tror det kommer veldig ann på hva folk selv liker, og er vandt til.
Jeg selv er jo litt glad i spesielle navn, så jeg tror nok jeg ville skrevet Casper, istedenfor Kasper. Men igjen, for meg er det HELT feil med Tomas og Håvar. Der kommer det litt mer ann på hva jeg er vandt til. For meg er også Christian et "bedre" navn enn Kristian, rett og slett fordi jeg liker skrivemåten bedre! :-D
Selvom vi snakkes ganske så ofte, så må jeg jo offentlig si lykke til med prosessen! :-D

ET sa...

Hvis du kjenner eller har vært borti noen som heter noen av de navnene, tenker jeg at det blir den skrivemåten som gjelder. Jeg ville derfor skrevet Thomas og Casper. Kristian / Christian blir for meg litt hipp som happ - mange som heter begge deler lissom. Ellers -må- det nesten bli HåvarD. D'en må være med i sånne navn - syns jeg. Tror det er mye synsing ja :) Lykke til! :D

Lisa sa...

Må si meg enig med Daydreamer. Smak og behag tror jeg. Jeg og pappan til sönnen min kompromisset om navnet Nicolai. Jeg ville ha Nicolay, men han ville ha Nikolai. Da fikk vi en bokstav hver:)

Hva som föles finest for dere helt enkelt. Lykke til=)

Caroline sa...

Hei Hege!
Jeg er støtt og stadig innom, men må innrømme jeg er veldig dårlig på å kommentere:( men jeg følger med, og synes det er veldig hyggelig med magebilder, og følge utviklingen din! øsnker deg masse til lykke fremover! :)

Line! sa...

Jeg er fan av det enkle.. Og må si meg enig med Sandra også. Smak og behag. Uansett vil barnet sette sitt "eget preg" på navnet og det vil bli HAN! Er det som gjør det så herlig =)
For å ta med en ting til, så er det sikker deilig å måtte slippe å si ca annenhver gang man skal stave navnet sitt til nye folk: "Jeg heter Håvar.... Uten D" ;)

Marthe sa...

Også er det litt med hvor internasjonalt navnet skal være.. Tror jeg da.. Kasper en mere "norsk" casper.. Men mulig det er bare noe jeg har for meg.. Mange skriver Noah uten H eller, noha! Men for oss ble det riktig å bruke det sånn som det står skrevt i bibelen..