tirsdag 1. desember 2009

Starten på den siste mnd dette året

Ja for i dag er det 1. desember,
og det er 1 mnd igjen til vi bikker over til 2010 :)
Jeg fikk virkelig julestemning søndag kveld,
når snøen meldte sin ankomst.
Julebord er unnagjort,
julegavekjøp er i gang,
og i dag starter nedtellinga til
selveste julaften!

Jula er for mange en tid for glede,
en tid der man samler familie og venner rundt
seg for å feire høytiden sammen med dem man er glad i.
Det er ikke gavene som betyr mest i denne høytiden,
Men det å føle seg elsket og velkommen
i et fellesskap!
Likevell er det desverre ikke alle som får
oppleve denne gleden,
og denne følelsen av å føle seg velkommen.
Jeg tenker da spesielt på tusenvis av
barn som får høytiden ødelagt av alkohol.
Kjenner jeg så gjerne skulle gjort ting annerledes
for at nettopp JEG kunne vært en person
som kunne vært med på å snu livene over til
en positiv opplevelse nettopp denne høytiden.
Desverre har jeg hverken tid eller ressurser
til det i år,
men jeg håper at EN gang i løpet av livet at jeg
også skal kunne hjelpe den som trenger det i en sånn periode.


1. desembeer starter for mange som en hektisk
periode der man skal ordne og forberede
seg på jula.
Hus skal vaskes, mat og kaker skal bakes,
Og så i tillegg er det disse julepresangene
som hvert år lager hodebry..
Hva skal vi kjøpe?
Kjøper man bare for å ha noe å kjøpe?
Ønsker han/hun seg virkelig det jeg har kjøpt?
TENK om de blir missfornøyde...

Jeg derimot lener meg GODT tilbake.
I år er siste julen jeg kansje kan komme unna
uten "julehysteriet" som inntar meg.
Derfor kommer det i år til å bli beskjeden pynting i leiligheten,
og legge vekt på julegavene.
Neste år blir første jula i eget hus -
så jeg gleder meg til å slå på stortromma da!!


Jeg flagger i tillegg i dag, for en liten gutteprins som kom
til verden i natt, 04:32... Lille Patrick!
Det er May Britt og Daniel som har fått en liten prins,
May Britt er datteren til min kusine Marianne
(noe som vil si at min kommende baby og May Britt
blir 3meninger... :) - forstå det den som kan)
GRATULERER SÅ MASSE

0 kommentarer: