mandag 28. desember 2009

Hege årsrapporterer 2009

Ser tilbake på bloggen, og kommer på at jeg årsrapporterte året 2008, så hva er vel ikke mer passende da, enn en ny årsrapport, når ett nytt år går mot slutten.

Har forresten i år valgt å ikke nevne venner / personer osv med navn.. Som har prega året mitt. Redd for at noen skal føle seg tilsidesatt / glemt, så da velger jeg heller å skrive om andre ting ;)


A - Acer aspire ONE gikk jeg til innkjøp av våren 2009. Minipc'n har fungert greit til mitt dagligdagse bruk, og den er liten, lett og hendig å ha med seg. Derimot litt for liten til å bruke i timesvis, øya har lett for å bli litt rare etter noen timer foran skjermen ;)

B -Byturer ble det endel av i begynnelsen av 2009. Heldigvis har jeg nå "flydd fra meg"...

C - Camilla Läckberg sine krimbøker har blitt lest flittig i 2009. Har enda noen av bøkene i rekken igjen, noe jeg håper å bli ferdig med i begynnelsen av 2010.

D - Doruller har vi plutselig en hel haug av stående på badet vårt. Har sikkert doruller for det kommende halve året. Du skjønner, vi har sponset Sylling IF med å kjøpe doruller!

E -Engelsken min har fått prøve seg litt i løpet av 2009, uten at den har blitt det spor bedre.

F -Fiskelykken prøvde jeg endel ut sommeren 2009, og jeg fikk for første gang i mitt liv fisk på kroken. Gjett om jeg var lykkelig, men også livredd og vettaskremt. Glad jeg hadde Bjørnaren min i nærheten, som kunne redde meg fra hele greiene ;)

G - Gravid ble nøkkelordet i livet mitt, egentlig fra sommeren 2008, men det satte virkelig alvor på tilværelsen sommeren 2009! Jeg ble gravid for 4 (!) gang, og denne gangen har kroppen virkelig greid å holde på den lille fantasiske skapningen som snart får sett verdens lys ;)

H - Hytteturer føler jeg desverre det har blitt for lite av i året som har gått. Vi har hatt noen turer på hytta på Voss, men hytta i Eggedal, har desverre for vår del stått ubrukt mesteparten av året. Syns vi har vært flinke tidligere til å prioritere helger på hytta, men når man har hus som skal bygges, er det kanskje naturlig at helgeturer kommer i annen rekke...

I - I er forbokstaven på navnet jeg håper vår kommende sønn skal ha ;)

J - Jordbæreventyret i Sylling var en helt fantastisk opplevelse! Neste år gleder jeg meg masse til å ha med lillegutt i trollskogen, og få ta del i opplegget på dagen også. Men kvelden nede på stranda med konserter og kjentfolk var knall!

K - Kino har det blitt noen turer av i løpet av 2009. Syns ikke det har vært så veldig mange kinoturer, kunne fint gjerne vært flere. Men har i allefall fått med meg 2 av 3 Stieg Larsson filmer på kino. (husker egentlig ikke om jeg har sett noe særlig mer jeg;) )

L -Liereple, juice eller fruktdrikk fra Lierbygda som rett og slett er fantastisk god! Anbefales på det sterkeste

M - Middagsmat er mitt favorittmåltid i løpet av en dag! Jeg rett og slett elsker poteter, saus, og varm mat. Kan rett og slett ikke være foruten ;)

N - Norrøna jakka jeg kjøpte i september 2009, og som jeg har blitt så uendelig glad i. Har bodd i jakka omtrent siden jeg kjøpte den, men har nå måtte innse at jakka er og blir for liten for fremtiden med kulen på magen ;)

O - Operasjon 18 mai 2009. Hadde slitt med det venstre kneet mitt en stund, og det skulle vise seg at det var menisk problemer, og at det krevde en operasjon for å bli bedre. Operasjonen ble gjennomført i lokal bedøvelse, tok ca 20 minutter, og har ført til ett kne som er ganske likt som det var før operasjonen... ;) Hva var egentlig vitsen ;)

P -Paragliding prøvde jeg juni 2009 under Ekstremsport veko på Voss. Tone hadde allerede planlagt en flyvetur, og jeg kunne jo ikke være noe dårligere. Det var en kjempeopplevelse, og ga virkelig mersmak, så jeg ser for meg lignende turer i fremtiden!

Q -

R -Rideturer ble det mange av i begynnelsen av 2009. Sandra og jeg startet opp vår ridekarriere på Vestre kjenner aktivitetsgård, men måtte gi oss der i mai 09. I juni fant jeg en fin hest jeg kunne være forrytter for, noe jeg også var helt frem til august 09. Da var jeg noen uker på vei med lillemann i magen, og ridning og baby i magen kan diskuteres hvor taktisk lurt er ;) Håper derimot å få sjansen til å ri igjen når babyen er ute...

S - Stockholm fikk besøk av meg mars 2009, og jeg hadde en KNALL tur på besøk til storesøster og Lars! Jeg ELSKER byen, og tror det er en av få storbyer jeg faktisk har kunne bodd i. Syns det er veldig synd at søster ikke bor der lenger, men er jo veldig koselig å ha de nærmere hjemme også - såklart. Men skal nok ikke se bort ifra at jeg vender snuten mot storbyen igjen om ikke så altfor lenge!

T - Tannlegen fikk et lite besøk i oktober. Jeg hadde tannpine, og det viste seg at det var en av visdomstennene som var problemet. Etter 20 min og 1300 kr var tanna ute og tannpinen borte. Tannleger er vel fantastiske mennesker du ;)

U - Ultralyder har vi hatt nok av i 2009. Startet med første ultralyd av lillegutt i magen 18 august, og har deretter hatt en ul i mnd ca. Siste gang vi smugtittet på babygutten vår, var 2 november...

V - Voss er stedet som etterhvert har fått noen årlige besøk av meg. Bjørnar har jo slekt der, og i tillegg til en sommerhytte. Det begynner bli en årlig tradisjon (håper jeg i allefall) å tilbringe en uke i juni på Voss, når det er ekstremsport veko. Vi har i allefall allerede begynt å planlegge turen i 2010, med lillemann på kjøpet ;)

W -Willow tree figurene åpnet øynene mine i 2009. Jeg kom over figurene i ett interiør magasin, og forelsket meg straks. Nå er jeg den heldige eier av 3 figurer, og ønsker fortsatt flere figurer i samlingen min!

X -x-amen er jeg så forferdelig glad jeg slipper å ha. Har jo såklart endel venner, og bekjente som studerer, og jeg er sjeleglad jeg kan slappe av både før sommer og før jul, uten å tenke på det. Jeg får nyte det mens jeg kan. Blir vel tidsnok meg som er student og alle ferdig studerte som ler av meg som sitter og svetter og pugger ;)

Y -

Z -

Æ -

Ø -Øredobbene jeg fikk til bursdagen min, som kommer fra D&K er kanksje noe av få smykker jeg faktisk har brukt MYE. Jeg har desverre en tendens til å "miste" smykkene jeg eier, men disse øredobbene har jeg voktet med livet, og elsker å ha de på meg!

Å -Årsavgift på bil er og blir sure penger som må betales hvert år, enten man vil eller ikke...

Noen bokstaver mangler, men hodet er ikke klart nok til å greie finne på noe på alle.. Kan være det kommer bedre utfyllinger senere

0 kommentarer: