lørdag 8. november 2008

Selve lengselen er et pant på at det vi lengter etter er til!

Satt og snakket med Ida og Sandra på msn, og da kom Sandra med linken på en sang pappan hennes hadde spilt på gitar for henne når hun var liten. Og da kom jeg på min yndlingssang fra barneskolealder. Vi hadde fått tak i en Vg cd som feiret noe slags jublieum. Og på den cd'n var denne sangen :http://www.youtube.com/watch?v=pfm-17pu6SQ - Jeg kunne høre på den i timesvis og ble skikkelig trist og lei meg av den. Følte så med den som sang. Så da bestemte jeg meg for at denne sangen skulle spilles i begravelsen min....


En annen sang som har betydd mye for meg de siste årene er Gabriellas sång fra den svenske filmen Så som i Himmelen, som også er yndlingsfilmen min. http://www.youtube.com/watch?v=rGAHflzfACo Denne kan jeg høre på dag ut og dag inn uten og bli lei.. Kjempesterk sang :)

Nå dukker den ene godsangen opp en etter en. Denne hadde jeg faktisk glemt, men den hadde jeg på mobilen min tidligere. http://www.youtube.com/watch?v=nf7Q1Qgeg-c Ei jente som mistet faren sin 11 september...




I dag når jeg skulle blogge var jeg litt usikker på hva jeg egentlig skulle blogge om. Hadde egentlig ingen spesielle tanker om dagens innlegg. Sandra sa da at hun pleide google bilder og kanskje skrive litt om et bilde hun fant da.. Jeg pleier bruke siden http://www.allposters.com/ til bilder på kort noen ganger. Syns jeg finner mange bilder som passer til forskjellig bruk der inne. Kom i dag over dette bildet når jeg satt og kikket, og jeg forelsket meg bare helt i det. Har sitti og sett på det nå i ti minutter, og sitter bare og tenker på hva hun jenta har i tankene sine. Hun ser så drømmende ut. Man kan se på bildet i evigheter uten å få svar på sinnsstemningen hennes. Er hun trist, glad, drømmende, lengtende....?? Finns ikke svar.

Helgen startet i går med en skikkelig pirat/sjørøverfest på jobb. Den slo virkelig an, og det var full fart hele dagen. Etter jobb dro jeg til Slemmestad sammen med Sandra for å sitte barnevakt. I dag har jeg gjort pent lite. Skikkelig slappe av dag. Men skal tilbake til Slemmestad i kveld, denne gangen med Sandra og Ida - så det blir virkelig jenteselskap :) Veldig hyggelig. Bjørnar skal på julebord med gutta, så ålright og slippe være alene hjemme..

0 kommentarer: