mandag 24. august 2009

Matprat - matplan...


Sandra startet opp med å planlegge uke, handle inn en gang i uka. Ser for meg at det kan være noe for oss også. Spare penger, slippe alt unødvendig tøv. Og så heller etterfylle med frukt og annet ferske varer ettersom behovet melder seg.
Så i dag satt jeg igang. Og målet var stort. Jeg skulle planlegge en mnd. Nå er jeg heldig og vet stort sett hvordan jeg jobber hvilke dager, og evnt hvilke dager det skjer noe på kvelden. Boka mi er viktig sånn sett - så da er det jo litt enklere og planlegge hva slags retter som passer de forskjellige dagene.
Er nå snart ferdig utfylt, men mangler ennå noen dager. Ser du noe jeg har glemt så rop ut! :o)



Mandag 31.8 Gresk pitabrød
Tirsdag 1.9 Gratinerte pølser
Onsdag 2.9 Kjøttpudding,brun saus,kokt potet
Torsdag 3.9 Spagetti og kjøttsaus
Fredag 4.9 x
Lørdag 5.9 x
Søndag 6.9 x

Mandag 7.9 Meksikansk suppe m/rømme, ost og stekt rundstykker
Tirsdag 8.9 Hjemmelagd wok m/kjøttboller, minimais, pasta osv..
Onsdag 9.9 Pølseform med purre
Torsdag 10.9 Tikka Masala
Fredag 11.9 Biff stroganoff
Lørdag 12.9 Hjemmelaget lasagne
Søndag 13.9


Mandag 14.9 Fylte lomper
Tirsdag 15.9 Pytt i panne
Onsdag 16.9 Stekt laks, kokt potet, agurk, rømme
Torsdag 17.9 Joikakaker
Fredag 18.9 Thailandsk grype (Renate - har du oppskriften på denne?)
Lørdag 19.9 Hjemmelaget pizza
Søndag 20.9

Mandag 21.9 Terteskjell
Tirsdag 22.9 gratinert torsk, blåmkål, gulrot,purre, kokt potet
Onsdag 23.9 Pannekaker og tomatsuppe
Torsdag 24.9 Fylt loff
Fredag 25.9 x
Lørdag 26.9 x
Søndag 27.9 x

Mandag 28.9
Tirsdag 29.9
Onsdag 30.9

x = at vi ikke er hjemme, derfor trenger vi ikke noen matplan heller ;)
Hihi. syns i allefall den er ganske variert. Mye forskjellig. Og ingenting likt (tror og håper jeg!)

4 kommentarer:

Siri sa...

Hei, hei

Så koselig med en ny følger! :) og, gratulerer så mye med den lille på vei. Lykke til! Følger deg videre

... sa...

Hei! Så fin blogg du har :)
Ordne deg med følgerfunskjon, så vi får fulgt med på bloggen din;)

Gratulerer med den lille i magen :) Blir spennende å følge med videre :)

Caroline sa...

Gratulerer så mye med bebis i magen:) det var kjempe artig å lese!!! dessuten blir jeg så inspirert av denna matplanen din, så jeg har lagd meg middag to dager denne uka jeg..hehe, uvant til meg å være:p skal legge inn oppskriftene en dag, for det var to sykt gode middager:)

Hege sa...

Takk for hilsen alle 3. =)
Det er nå ordnet med følgere på siden av bloggen min, Lene...

Spennende med spiren i magen, håper bare så virkelig den holder seg der inne denne gangen..

Caroline - ja takk til oppskrifter! :o)