fredag 26. desember 2008

Og jula varer helt til påske.....

Nå er den store kvelden over. Julaften forsvant omtrent like raskt som den ankom. Men jula er vel ikke over av den grunn. Det er fortsatt 1 1/2 uke igjen av ferien, og skal man tro gamle sanger henger jula med helt til påske. I Sverige har de en fin tradisjon vi godt kan adoptere til Norge også. Fri 13. juledag for å rydde vekk jula. Det hadde passet meg PERFEKT!

Ellers kan jeg jo benytte anledningen til å fortelle om MIN JULAFTEN.... Det hele startet med at jeg våknet i ni-tiden og fikk servert godtestrømpe på sofaen av min kjære samboer. Det ble tid til litt juletradisjon med tv-titting, noe som er helt etter min smak. Etterhvert tok vi for oss julevasken av leiligheten, og i løpet av noen timer var den skinnende ren og luktet grønnsåpe :)
I tre tiden var det duket for den årlige julegrøte. For første gang skulle Bjørnar få være med, og tror dere ikke han glimtet til med mandelen i grøten også. Nedtur for min del, men prøver glede meg over andre, så derfor : GRATULERER!!!! :)

Vi dro en liten time ned til svigermor for julegave bytting, og tok oss tid til ett glass brus og litt nøttespising :) Når jeg kom hjem var den beryktede julemiddagen rundt hjørnet, så da var det bare å hive på seg finstasen! Ribba smakte like godt i år, som alle andre år. Merker jeg legger mer vekt på ribba etterhvert som jeg blir eldre. Medister blir representert, men langt mer redusert enn i "mine yngre dager"....

Når magene var så fulle at vi sleit med å sitte oppreist, heiv vi oss videre bort i sofaen, hvor det var klart for årets høydepunkt! Gavene!!! :) Skal innrømme at jeg alltid har vært veldig glad i gaver, og det er vel noe jeg kanskje aldri kommer til å vokse av meg. Like morsomt å gi pakker bort, som det er å få dem selv :) I år kom jeg virkelig godt ut av det, så det tyder nok på at jeg har vært ekstra snill dette året!

0 kommentarer: