tirsdag 9. desember 2008

Bak skyene er himmelen alltid blå



Jeg syns det er trist at snøen kommer til å forsvinne. Det er meldt regn, og regn fører til at snøen blir borte og såpeglatte veier.... :( Det er ikke særlig populært for meg etter vinterens tidligere møte med autovernet!

Eller har sykemeldt dagen min forsvunnet like raskt som den kom. Jeg som hadde så masse som skulle gjøres i dag, men jeg sov bort halve dagen - og da går planene i vasken da. Jeg måtte ned på legesenteret en liten tur, også tok jeg turen innom Nav for og skaffe meg frikort. Hun som satt i skranka på legekontoret sa at beløpsgrensa var på 1400 kr, og jeg hadde over 1500, så jeg trakk kølapp og satt meg ned og ventet. Må si jeg ikke er særlig glad i venterom, og spesielt ikke når venterommene bærer preg av en ekkel og innestenkt lukt :( Det var mange som ikke helt forsto hva et kølappsystem går ut på, så mange hoppet omtrent inn i avlukkene så fort det var ledig. Som pliktoppfyllende og flink satt jeg pent i sofaen og ventet på min tur, og jeg kjente jeg ble mer og mer irritert over alle som snek seg forran meg. Ikke bedre var det at hun som ekspiderte faktisk hjalp dem, og ikke ba dem om å vente..... Jeg fant ut at mitt eneste håp var og føye meg inn i køen som sniker, og fikk komme inn etter en halvtimes venting - med egentlig bare 3 kølapp nummer foran meg (men det hadde vært 7 stykker inne i avlukket hennes i mellomtiden).


Når jeg først kom inn og fikk levert fra meg papirer, ble jeg omtrent kastet ut igjen med en gang, fordi beløpsgrensen var på 1700(!) kroner.....


Ellers er det jobb igjen i morgen. Jeg gleder meg, og kjenner jeg klarer lade batteriene på dager som denne, og det er godt. Ellers skal jeg på Hadeland glassverk med Ida på torsdag, min andre sykemeldtdag denne uka. Jeg ble inspirert av Tone som hadde vært der på lørdagen, og fant ut at jeg kanksje kunne kjøpe noen passende julegaver der! :)

På fredag er det luciafeiring på jobben, så de blir det lys, glitter, hvite klær, lussekatter og sang. Er ikke desember en herlig mnd med massevis av kos og gleder?

0 kommentarer: