torsdag 16. juli 2009

Et hus reiser seg...











Jeg kjenner jeg virkelig klør i fingrene om dagen etter flytting...
Er mange på flyttefot rundt meg for tiden (Sandra, Ida, Nina og Malin) - og nå vil jeg også være flytteklar! Men huset er ca halvferdig, og er ennå endel jobb igjen før vi kan ta med sakene og flytte inn. Vi kikker litt på husfarger, kjøkkeninnredninger, bad osv om dagen, drømmer oss virkelig vekk. Det er vel lov det, med tanke på at vi har ett splitter nytt hus i løpet av et halvt års tid.
I dag kom det derimot en liten nedtur i byggingen. For endelig (!) kom det oppgaver jeg kunne være behjelpelige med. Panelen til kledningen utenpå huset skulle nemlig komme denne uken, men i dag fikk vi tlf om at panelen ikke var like fin som bestilt, den var rett og slett ikke bra nok. :( Så i steden for at den skulle komme den uka her, kan det nå ta i allefall en om ikke to uker til før den kommer. Og da er jeg i gang med jobb igjen, og har ikke mulighet til beisehjelp på dagtid. (kan jo selvfølgelig hjelpe til på ettermiddagene, men mister jo mange timer med å bare jobbe om kvelden)... SÅ da kommer det sikkert til å ta dobbelt så lang tid før panelen er ferdig grunna og kan snekres oss :( Slike ting er ikke medberegnet i min tidsregning på huset. Men Bjørnar har massevis han kan gjøre i mellomtiden, så arbeidsledige blir vi neppe. Det var bare det at jeg endelig kunne hjelpt til.
Har vært noen timer på tomta i dag, sortert søppel, kostet gulv som var så fult av støv og sagflis. Knipset også bilder av huset så dere kan få se hvordan det ser ut per dags dato

0 kommentarer: