onsdag 6. januar 2010

For en gangs skyld engasjert!

Ja, er ikke ofte nyhetssaker går inn på meg. Jeg er ofte inne å leser både dagbladet, vg og lokalaviser. Men i dag var det faktisk en sak som fikk meg til å bli en smule engasjert, og faktisk også en smule oppgitt...


Naboer klager på støy fra Hasselbakken barnehage i Lier

Ja, ok, barna bråker, de er ute i friluft, de leker, de har det gøy. Noen ganger krangler de, andre ganger skader de seg og det komme litt barnegråt... Hva med oss "stakkerne" som utsettes for all denne støyen hver dag? Vi som jobber i barnehagene. Hva skal vi gjøre med de "bråkete" barna? Bør ikke barnehagen være en plass der barna får utfolde seg på sitt nivå, uten voksene som maser rundt på de og setter en stopper for gleden leken kan ha ved å hysje på dem?
Lek i barnehage, er ett av barnas friområder. De får lov til å være seg selv.

3 kommentarer:

Gry sa...

Ja du sier noe.. Jeg kan skjønne naboene litt også da det er en del støy ved henting/bringing der. Foreldre lar bilene stå på tomgang og det må være utrolig irriterende tidlig på morran når bilen står og går mens foreldrene er inne og gjerne blir inne i 20 minutter før de drar igjen!
Ungebråk skjønner jeg ikke helt at de klager på da de ikke er så mye ute. Sønnen min går i denne bhg og de er relativt lite ute. Han går riktignok på småbarnsavd som ikke er så mye ute, men de store er heller ikke mye ute.
Men tåler man ikke bråk så kan man heller ikke bo i et sånt boligstrøk!
Rotete kommentar det her, men ja... hehe
Klem fra Gry

Hege sa...

Hehe.. Skjønner det med bilduring ja. Jeg jobber jo i en VELDIG landlig barnehage, så vi har "heldigvis" ikke så mange naboer ;) Kan ikke se for meg at barna i denne barnehagen bråker noe mer enn hva våres barn gjør, men det oppleves kanksje forstyrrende dersom man er hjemme hele dagen?

Gry sa...

Nei det er vel antagelig noen som ikke tåler noen "nye" lyder som ikke har vært der før da! Aner ikke! Men noen må jo bare ha noe å klage på også da! :)